fredag den 30. maj 2014

Blå og lilla + surt Joakim von and opstød... Beklager

Hader hader HADER når der bliver trukket beslutninger med over mit hoved som jeg ikke har lyst til... I går aftes kommer manden glad hjem fra studiet : "jeg har snakket med min bror og vi skal til Færøerne i sommerferien og forresten hvornår var det du ville i biografen?"... Øh så var det lige man så mig blive mindre BLÅ (regnbuelegen blev lige puttet med ind i indlæget, smart) i bærret og sige :"nåh skat, troede vi var enige om at de 12-15000,- kunne vi godt vente med at bruge til næste år, når vi kan lugte afslutningen på din uddannelse og nej så bliver der ingen bio tur ELLER nye kartofler til din sidste kylling i laaaang tid, for nu skal der dælme strammes endnu mere ind på livremmen...".... Han kan i det daglige ikke mærke hvordan jeg vender hver en krone for at få mad på bordet og tøj/sko til ungerne og spinkler og sparer for at få til lidt ekstra hygge for familien. Der er ikke det store at lege med når man er 5 mand høj (hvoraf de 2 æder for 4... Læs mand og søn) og kun har 600,- om ugen til mad OG div... Men hey jeg klarer det og ingen går sulten i seng, der er overskud på både min konto (som ingen indtægt modtager med mindre jeg har får lidt syløn for mine mange timer jeg lægger i kjoler og div) og ungernes konto (børnepenge, som udgør det for madpengene...).
Han har sin su og den kan han bruge som det passer ham på bøger, fester og div. Vores opsparing er til budget.
Men hey manden sælger da bare lidt af sine aktier og skider højt og flot på at fruen nu er lettere lilla (hint hint blogleg... Sidste farve) i fjæset og allerede er begyndt at spekulere på hvornår vaskemaskinen, mandens computer og fjernsynet står af, hvor pengene til vinterens brænde skal findes og hvornår datteren SÅÅ får sig en ny cykel.... For fanden mand det er hårdt ind ind imellem at være en sønderjysk Joakim von and... Men tror dog ind imellem manden, trods alt, sætter pris på det...
Og hey det skal nu nok blive en god tur, det er jeg sikker og ja så kaaaan det jo være manden taber sig i processen, når der nu skal indføres flere kødløse dage og INGEN pizza fra den lokale grillbar... Han får det sååå hårdt den stakkels mand :D

4 kommentarer:

  1. Det er nu altid dejligt at blive inddraget i beslutningsprocessen... Også selv om man gerne VL til Færøerne... Jeg håber det bliver en god tur og at opsparingstiden også bliver udholdelig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja altid rart når man bliver inddraget :D, men ja det skal nok blive en god tur og manden min er klar til at spænde livremmen ind ;)

      Slet
  2. Det er da en mega motiverende kur! At måtte aflevere S.U.'en hjemme og leve af vandgrød for at kunne tage familien med til Færøerne. Det bliver fantastisk for jer alle.

    Synes dog ikke at det med cyklen er fair! Slet ikke! Faktisk! Kan du mon sy en til hende? Ellers må han jo i gang med skrotbunken og svejseapparatet. Eller endnu bedre, bruge S.U.en til en tur på DBA.

    (hvad siger du? synes du nu at jeg tager beslutninger hen jeres hoveder? jo men nu er du jo i træning). Forresten. Snedig snedig med de der farver der er listet ind. I like. Ingen nakkeskydning ;o)

    SvarSlet
  3. Ha ha er glad for at jeg slap for nakkeskud og samtidig fik luftet mine "problemer". For der er ingen tvivl om at jeg startede i den røde nuance, gik stærkt over i den blå og træk lidt luft og blev så lilla. Desværre ingen billede dokumentation, for havde der været kamera tilstede, troooor jeg ikke det havde overlevet :D. Gudskelov er vi gode til at grine af tingene bagefter og manden ved at mutter ryger op i raketfart og køler af på vej ned...
    og ja vi må se med cyklen, lige pt har hun en brugt cykel, men de cykler meeeget og der er maaaange reparationer på den hele tiden, så ville have en god kvalitetscykel, som hun kunne bruge de næste mange, maaaange år, men hey TAK for ideen :*. Og vandgrød er ikke så tosset, meeen han kommer til at klynke, ingen tvivl om det :D, for han er en rigtig KØDspiser...

    SvarSlet